India, Delhi

16 januari 2018 - New Delhi, India

Na een relatief (het blijft lang en je mist een nacht) vlucht aangekomen in een zeg maar gerust gekkenhuis. Naarmate de dag vordert neemt het verkeer dat allemaal banenbreed door elkaar rijdt toe, het getoeter is permanent enhet is verbazend dat ik nog geen ongeluk gezien heb. Ze remmen blijkbaar op tijd. Wel zitten alle voertuigen onder de deuken en krassen. Bouw vind plaats daar waar er ruimte lijkt te zijn, vervolgens sloopt de overheid met een grote politiemacht illegale bouwsels later (na 50 jaar) met een bulldozer. En iedereen klampt je aan, het lijkt op een vriendelijk gesprek maar blijf te eindigen in business (taxi, riksja, rondrit, eten, bazaar enz en.). Kortom ik heb vandaag een riksja niet betaald omdat hij het uiteindelijk toch te ver vond om naar het rode fort te rijden, ben met een taxi (sik) drie winkels af geweest zodat hij brandstofbonnen voor de aanbreng kreeg, op weg naar het hotel (met een omweg waar je u tegen zegt). En tja, ik laat de tapijten rollen, de shawls waaien, de beeldjes tegen het licht houden, de sierraden toeren, en sorry, I have to tell you I am not buying ... De taxi is ook niet betaald, maar als ik terugkom met een buslading mensen dan is hij de eerste voor de rondrit. Toch triest denk ik omdat al die mensen ploeteren om wat roepies bijenkaar te schrapen. Mensen wonen ook op straat, bij hun schamele handel of zelfs zonder. veel is vuil, stuk, niet afgemaakt. Behalve de tempel (zie de foto's). En vanavond twee straat eettentjes (veg) bezocht, was druk en een van de plekken waar de verkopen niet aandrong (!). En lekker.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy meijer:
    16 januari 2018
    Leuk Jeroen en Jeanette.
    Ik lees weer mee. Ik ben zelf ook in India geweest en ik herken dit erg. Dat was in 1999 en blijkbaar is dit nog niet veranderd.
  2. Ricardo Weewer:
    17 januari 2018
    Haaa waren jullie alweer vertrokken? india had ik nig niet gehoordd... hahah maar lojkt me heel bijzonder dit mee te maken maar ook wel onrustig al die mensen die je aanklampen.. lijkt me niks voor jeroen hahaha