van Jodhpur naar Udaipur

22 januari 2018 - Udaipur, India

Om met het laatste te beginnen. Ik zit nu in een duinachtige binnenplaats die groen is en relatief rustig (dwz je hoort alleen het toeteren van de motoren en auto’s buiten). We zijn vanmorgen van het vlakke land naar de bergen gereden. Afwisseling van landschap is altijd leuk. Onderweg de motorfiets tempel bezocht. Ja als je een ongelukoverleeft is dat een tempel waard. Inmiddels ben ik wel gewend aan het schoenen uit gebeuren :-). Je vraagt je alleen af wat je ervan kan oplopen, ik acht de gemiddelde grond hier niet echt schoon. Na de lunch (weer geslaagd een plateau met diversiteiten te scoren, alleen tegen de drievoudige prijs), de Ranakpur tempel. Enorm marmeren gevaarte, volledig bewerkt en schoenen uit.  De gelovigen mochten naar het altaar, ik ondanks de steekpenningen niet. Maar indrukwekkend. En verder begin je aan het land te wennen, geen verbazing over het verkeer, geen verbazing over het vuil, en helaas vind je de kleuren van de dameskleding ook al gewoon.