Buenos Aires

14 september 2018 - AAJ, Argentinië

De eerste loodjes wegen het zwaarst (toch?)

Feitelijk ging de reis voorspoedig. Hollen in Frankfurt omdat je met de bus hekel ver van de vertrek terminal wordt afgezet en je door de scanner en de douane heen moet en omdat het ook daar gewoon heeeeeel groot is. Maar gehaald! En verder alles op tijd Zelfs de tassen waren meegekomen in BA!

Dan met een racende bestuurder naar ons appartement, heel vriendelijke ontvangst heel leuk appartement. Vroeger onder en boven geweest nu gesplitst zodat onder (wij) een grote keuken heeft en een badkamer kast en boven… inderdaad omgekeerd. Wel prachtig in een wijk met veel reuring (eten en winkels).

Geld, tja … het is hier overbankt, zelfs twee van hetzelfde bedrijf tegenover elkaar op een kruising. Maar geld uit de muur krijgen is iets anders. Dat lukte aanvankelijk niet, en onduidelijk waarom, maar inzicht komt met de pogingen, je kan maximaal 3000 peso opnemen met een additionele kosten bedrag van 401 peso. Oef.

De hele winkelstraat cambio cambio roepende lieden, en ik snap dat met de huidige inflatie.

We hebben een sim kaart! Gratis en met 200 peso opgeladen. Buitengewoon leuk zoals je met wij weinig Spaans , zij weinig Engels toch tot een goed einde komt.

Bevrachter in de middag, wacht op mailtje en verwacht dat de auto de 21 kan worden opgehaald in de haven. Verder netjes geregeld lijkt het.

Prijspeil… 1 liever whiskey 95 peso, een brood 150 peso. Ik ken lezers die dit waarderen…

1. Ricardo:
    14 september 2018
    Hoeveel is een peso?
  2. Klaske:
    15 september 2018
    Toen wij de eerste keer in Argentinië waren was een peso een dollar. Jaar later koers ingestort. Hoeveel nu?
  3. Annelies:
    15 september 2018
    Dat is een duur broodje zeg!
  4. Erik:
    15 september 2018
    Dan dus maar whiskey als ontbijt?
  5. Moosey:
    Si Whisky als ontbijt! Peso .... 100 peso is 2,30 in euro