Van Delhi naar Mandawa

18 januari 2018 - Mandawa, India

Zo vandaag on the move. Genieten van het landschap vanuit de luxe achterbank, flesje water en camera bij de hand, Indiaase muziek op (scheelt conversatie). Delhi uit blijft lang een opeenstapeling van flats dicht op elkaar zonde groen, aan de uiteinden staan nieuwe flats met meer ruimte (Chinees geld tech compound..). Weinig koeien op de weg, wel tol en belasting betalen als je de andere provincie ingaat (daar zouden ze in 2017 iets aan gaan doen). Langs de weg zie je mensen zich wassen (mannen) en staan er kruiken met water voor mensen die dorst hebben (ik denk zelfs met gezuiverd water omdat ik iemand een tank zal overgieten). Verder naar Mandawa komen ook de kamelen op de weg als trekker van de kar. Weg is hier een iets dat om de zoveel tijd een drempel, kuilen of gewoon een groot stuk zand met water is. Onderweg natuurlijk de vraag of je al honger hebt en inderdaad twee minuten later is er een resort en hotel waar ik kan lunchen. Iets duurder dan de stalletjes op straat (10x) en geheel verlaten op een stel op de brommer na die thee drinken. Het lijkt weer een geval van de hoop op de bezoeker. Gelukkig is er ook een winkeltje :-), In Mandawa en gratis gids om de rondleiding te doen, en gelukkig weer zijn winkeltjes inclusief. Mandawa heeft Haveli's, huizen uit de tijd van de zijderoute toen men hier een stop over maakte en de bewoners rijke werden daarvan. Prachtig beschilderd maar veel verwaarloosd. Het hotel is ook een Haveli (prachtig). Weer inkopen gedaan (Indiaase sigaretten, pruim en snuif) en op straat een omelet gegeten (en een stukje gekookt ei samen met een inwoner).

1. Jeannette:
    18 januari 2018
    Leuke foto's!
    En het was een aardige trip vandaag geloof ik... (uurtje of 6 rijden ...?)
  2. Annelies:
    18 januari 2018
    Weer heel anders Jeroen. Dat is leuk van zo'n rondreis. Klinkt wel lekker relaxed die achterbank, iets comfortabeler dan indertijd met zijn drieën achterin 😉
    Mooie foto's en ik begrijp dat de potus daar zijn vocabulaire heeft opgedaan.
  3. Willy meijer:
    19 januari 2018
    Leuke foto's. Binnenkant van het hotel ziet er goed uit. Buiten stoffig en binnen mooi. Hoe die dames hun kleding zo netjes houden vind ik ook wel knap. Wel opletten waar je wat eet, hé.