Hakone

24 oktober 2017 - Hakone-machi, Japan

Even iets anders, van een miljoenen stad Tokyo naar een dorpje met 10 huizen waarvan 9 slaapplaatsen voor bezoekers. Reizen viel eenvoudig te doen met een goede beschrijving en de steun dat de essentie (treintraject, station) in het romeinse schrift is weergegeven. Maar flink wandelen weer tussen de perrons. Een paar opvallende zaken van de afgelopen dagen: er is geen randaarde dus onze wereldstekker had behoefte aan een opzetstukje (1,60 euro in de camera shop van 5 verdiepingen camera's), als je koffie haalt op het station vragen ze hoe laat jouw trien gaat om zeker te stellen dat je de koffie nog op tijd krijgt, onze reservering sprak van 12.26, de trein ging echt met hetzelfde nummer om 12.34). Reserveren gaat eenvoudig bij de JR kaartverkoop. De treinen... de Shinkansen voor het eerste deel, speed en modern, dan een locale iets oudere versie, dan de boemel in de bergen.... en we hebben geen overstap gemist. Berggeitenpad af naar de rinokan (herberg). Rust aan de rivier. Veel groen in de omgeving. Private onsen om 16 uur.