Kaliningrad

12 juni 2019 - Riga, Letland

Bijzondere Russische enclave tussen Polen en Litouwen. Wel echt Russisch qua woningbouw (hoge flats met binnenplaats om de auto te stallen achter slagboom of ketting), handel (langs de weg), verkeer (om putdeksels heenrijden je weet nooit… kan een voetganger ook overkomen, floepes weg), winkels en meer (onder de flats  m.n. op de hoeken in de kelder), en hoogtepunten Kant eiland, kathedraal (ramen dichtgemetseld), beelden voor van alles en en Ambermijn waar 90% van alle amber gewonnen wordt. In het eet-etablisement genoeg keus en Vladimir aan de muur! Diesel 65 cent per liter!

Grensovergang is drie keer pas laten zien en auto openen, binnen 60 min heen en 90 min uit (wachtrij voor de EU) gladjes verlopen.

Nu in de Baltische staten die er een stuk moderner uitzien dan de vorige keer. Op naar Petersburg.

1. Ingrid:
    12 juni 2019
    Prachtige foto's! Zou wel met jullie mee willen reizen! :)
  2. Willy meijer:
    13 juni 2019
    Ik herken de flats van Boekarest en andere plekken in Roemenië. Grauw en uitgewoond maar als ze ze opknappen en schilderen ziet het er een stuk beter uit. Leuk om de foto's te zien en veel plezier.
  3. Ricardo Weewer:
    16 juni 2019
    mooi hoor!! tjonge ik wou dat ik mee was!