New Delhi vervolgd

17 januari 2018 - New Delhi, India

Per metro vandaag. Dat wil zeggen dat de metro hier ook grote delen verhoogd boven de grond gaat. De metro zou rustig en schoon zijn. Schoon klopt, rustig zeker niet. Proppen met die hap. Oplossing je neemt de lijn richting waar al die mensen vandaan komen, door oneindige rijen met flats met onafgemaakte stukken, rommel op de daken en smalle straatjes ertussen. Vrijwel geen licht of ruimte. Voor je de metro in mag door de metaaldetector, nogmaals fouilleren (ach) de rugzak door de scanner, (ach), en mannen en vrouwen gescheiden. Ook in de metro is er een separaat vrouwenrijtuig beschikbaar.De bestemming lag naast de metrohalte.... huh...tweebaans racebaan, groot hek dus werk voor de riksja. Behalve voor die krent die ging lopen (moi). Hindu tempel met ritueel blote man (ja zie de foto's dames). Schoenen uit (inleveren) en de oppasser bij het ophalen zijn weekloon van 10 rups gegeven (die kon zijn geluk niet op, werk vrees ik voor eten van de tempel (rijst die ook aan de goden gegeven wordt. Old Delhi, het rode ford. Ik heb geprobeerd om voor lokaal door te gaan (35 rups) maar dat lukte niet (500 rups). Maar dan begin het voordeel... Je hoeft niet in de rij aan te sluiten, en dat scheelt niet een beetje maar een hoop. En voelt lekker als je al die mensen voorbij loopt. Ook voor de geldautomaten staan rijen, en de meeste zijneven buiten werking (stroomstoring of datalijn probleem denk ik..). Helaas vandaag geen winkels bezocht (no no no goodbye, no) wel een Hindu wandversiering gekocht bij een oude vrouw. En weer lekker op straat gegeten.

1. Wilna:
    17 januari 2018
    jeetje man, wat een indrukken weer