Schagui - catamarca - rio hondo - Tucuman - Cafayete

23 oktober 2018 - Cafayate, Argentinië

Het wordt weekeinde dus Parrilla alom. Een prachtige gratis grote camping met meerdere toiletblokken (gesloten grotendeels) maar die open was werkte op z’n lokaals.

Om zes uur in de ochtend reed er op onze camping (groepje jongens gesproken die op de fiets door Bolivia en Peru gingen rijden - Argentijnen uit Mendoza) een disco rond, knalhard. Zeker om de gasten te wekken. Je oogst hier wel opzien met de camper. Inmiddels heeft dat op onze huidige camping een aanbod om te ruilen tegen een Ford Ranger opgeleverd en een proeverij van de parrilla (lekker) en lokale wijn. Verder handelaren op de brommer die brood en koekjes verkopen op de campings.

Dit is de zuid Amerikaanse sfeer…. muziek, eten, praten met vrienden en familie, relaxed. O en geduld want wachten op de geldautomaat, de kassa, het stoplicht. Maar ook releaxed met rijden, geen idee hoe de voorrangsregels zijn, met kijkt hoe het loopt en handelt daarnaar.

En in Rio Hondo (Temen de.. zegt genoeg) baden op de camping.  Maar ook de hele tijd druilregen en dat is minder. We doorkruisen een grote variatie aan landschappen van woestijn via de bergrug naar groener gebied (met regen) naar regenwoud en weer wijnakkers….

1. Willy meijer:
    25 oktober 2018
    Hebben ze daar geen campers dat je zo'n opzien baart? Of is het het NL nummerbord.
    Trouwens wel sanitaire voorzieningen waarbij je je slippers aanhoudt onder de douche. Kun je wel een beetje koken?