Puerto Deseado — San Julian - Rio Gallegos - Cerro Sombrero

27 november 2018 - Primavera, Chili

Patagonie… vrij vlak en harde wind. Wel prachtige horizons/luchten met wolkenformaties tegen hel blauwe achtergronden. Steeds minder beplanting, wel af en toe een zout meertje.

De camping heet Vissers club en dat blijkt wel uit de opzet. Met struiken ommuurde enclaves tussen twee rijbanen waar je de auto op kan parkeren en dan vervolgens in het midden kan gaan BBQen en zitten. De warme douche vanmorgen net niet gered, water was op (?).

Ruimte, heel veel ruimte. De grens was routine :-), de veerpont had je kunnen doen zonder te betalen. Het was dat ik naar boven wilde en de kassier zag zitten en dus 15.000 pesos bijdroeg. Niemand controleert hier blijkbaar maar iedereen betaalt. Mooi, heel mooi.

Cesso Sombrero, 900 inwoners, 5 augustus enige tijd geleden een plaats geworden ipv groepe huisen rond oliebron. Rust rust, gemoedelijk, sporthal, zwembad, gym, botanische tuin, bioscoop, supermarkt, alles is er en alles in haar beperktheid. ooit opgezet denk ik door de oliemij.

1. Ricardo:
    27 november 2018
    Toch ook wel weer mooi ...
    Ik snap het kaartje niet... zitten jullie nu weer aan de westkust?
  2. Carla:
    27 november 2018
    Volgens mij rijden jullie verkeerd. Patagonie moet wild ruig groen en bergachtig zijn, met enorme meren en veel bomen.