Esquina - Corrientes - Ituzaingo - san ignacio mini

26 september 2018 - San Ignacio, Argentinië

Openbaar vervoer is hier toch wat beperkt dus hebben we eerst twee dames en daarna een meisje en een politieagent als lifters meegenomen. Blijkbaar is het vandaag een feestdag want de supermarkten zijn dicht, morgen maar weer eens proberen en tevens gas proberen te laten vullen (dat is hier niet eenvoudig lijkt het). Langs de weg liggen eenvoudige, vaak in het moerasachtige land gelegen huisjes maar wel met een BBQ. Hier wonen de veedrijvers en landarbeiders neem ik aan.

Het is een lokale feestdag in Corrientes, dus supermarkten zijn dicht en de camping is vol met dagjesmensen. BBQ en Mate, soundblaster in de kofferbak. Toch gemoedelijke vriendelijke sfeer. Ze toeteren niet tegenelkaar op, maar genieten van diegene die de soundblaster aan heeft gezet.

Regen en onweer in de nacht, dan blijkt de weg die bij de heenreis nog zand was veranderd in klei met een dun laagje zand. Slippend leggen we de kilometers af naar de asfaltweg.

Gasvulstation gevonden, propaan past niet op de aansluiting, butaan wel. Met volle fles laten we de bewaker (revolver in zijn broekband) achter op weg naar het volgende politie checkpoint. Ja daar zijn er veel van als je de grotere plaatsen nadert of verlaat. Max tot op heden is rij en kentekenbewijs en verzekering laten zien. Niks internationaal rijbewijs, gewoon het kaartje uit NL.

De camping van Ituzaingo ligt aan de rivier met gaande overzijde Paraquai. Vanavond dus Duitsers spotten?

Nieuwe soort aangetroffen… naast de vele knutjes die hier continue zijn is er ook een wc pot spoelrand kikker. Als je doorspoelt probeert deze niet mee te gaan met het door jou achtergelaten residu. Omdat de spoelkracht beperkt is lukt dat en zo is de evolutie een feit.

Van het gas af is hier ook gelukt. Electrische douchekoppen.

1. Carla:
    26 september 2018
    Wat zijn knutjes?
  2. Klaske:
    27 september 2018
    Het was nationale staking in Argentinië. Daarom ook alles dicht?
  3. Kino en Hans:
    27 september 2018
    Die bloeiende bomen doen je beseffen dat jullie in de lente zitten. Wat leuk weer de foto’s en verhalen.
  4. Annelies:
    27 september 2018
    Al bijna bij Iguazu dus .... :)