Federacion - Parana - Villa Belgrano

5 oktober 2018 - Villa General Belgrano, Argentinië

Ja we zijn weer terug op een eerdere kamping en nu is het door de week dus rustig, en nog steeds geen douches die werken… Politiecontrole, verkeerspolitie deze keer (ja er zijn hier veel controlerende instanties, voor ik weet niet wat waarvoor…). Er steekt iets uit uw auto! Aan de achterzijde!! Volgens verkeersreglement is dat gevaarlijk en mag dat niet in Argentinië. Het gaat over de trekhaak dus. Een uur later en heel veel heen er weer lopen tussen de junior en zijn chef hebben ze het artikel gevonden en ben in 2860,50 peso armer maar wel in het bezit van een papier waarmee ik de verdere controles door kom (zeggen ze)…

De tocht naar Cordoba gaat door pampus, wel in cultuur gebracht maar ruim, heel ruim met weinig bewoners en tankstations. (wel genoeg verkeer op de weg).

Cordoba blijkt bijna (lees geen) campings te hebben en nogal rommelig/vuil dus rijden we door.

Cordoba was de tegenstelling van Federacion. Dat was schattig en netjes opgeruimd.

Op de camping (het was dit keer even zoeken, de eerste was gesloten, de tweede midden in een woonwijk en onvindbaar) heeft de locale hond onze wielen weer gezegend… een geruststellend gevoel van welkom.

Villa Gen Belgrano herbergt veel van de overlevenden van de Duitse oorlogsbodem die in 1939 hier voor de kust verging. En dat is te zien!