Flash back
26 oktober 2022 - Baileyton, Tennessee, Verenigde Staten
Klein steentje tegen de ruit van onze Canadese huurauto (mei 2022) zorgde ervoor dat de verhuurder een nieuw ruit in rekening bracht. Geen probleem we zijn verzekerd (geboekt via Expedia, verzekerd via AIG TravelGuard.... Documenten digitaal ingeleverd, zou 15 werkdagen max kunnen duren.... na 15 dagen verzoek om documenten in te leveren (herhaal dit nog een keer of 10 en je schiet door de tijd heen richting enige maanden verder). Mirakel na de tent telefonisch te hebben toegesproken lijkt de claim gehonoreerd. Ze sturen een cheque... Cheque??? Bellen uitleggen dat dat niet werkt, OOOOO, ze zullen overboeken. Volgt vervolgens bericht case closed.... weer bellen, social media beledigingen uiten, mailen, (herhaal vele malen). PostNL laat zien dat cheque is aangekomen op de GG. Carl stuurt deze asap door naar Nashville general delivery (Carl dank dank dank, top!). Nashville... nog geen brief ontvangen, wel heel aardige behulpzame postmedewerkers. Naar Florida, op de terugreis ... Yes postmedewerker heeft brief!. Met cheque langs Walmart, nee zonder ssn kan deze niet uitbetaald worden (is getrokken op bank in Wisconsin, zelf opzoeken waar dat t.o.v. onze route ligt). Langs een bank (US Bank), kan deze ook niet uitbetalen maar is wel behulpzaam in geven van informatie... langs peoples cash advance... An Davis belt zich een slag in de rondte voor ons om te controleren of de cheque nog geldig is en betaald kan worden. (echt top hulp).... conclusie... cancelled! Zonder ons te informeren door AIG (onthou die naam!). Nu had ik inmiddels al vele malen de overboekingsgegevens gemaild aan AIG, (zie hiervoor qua responses om data) en zelf een verklaring door ABNAMRO dat dit mijn rekening is (eisen ze...). Mailtje van de claim adjuster vraag om contact, we zijn inmiddels bijna 6 maanden verder. Blijkt dat hij telefonisch bevestigd moet hebben dat het rekeningnummer en de BIC kloppen (huh, had ik die niet zelf gemaild???) na vanmorgen telefonisch contact gehad te hebben zou het nu binnen 10 dagen op mijn rekening moeten staan.... Onthou: Expedia is een platform dat niets voor haar klanten doet, AIG is een enorme domme puinhoop en gerelateerd aan AON (actief in NL)... dus als je bovenstaande niet leuk lijkt, blijf uit hun buurt. Nu door prachtig herfstland aan het rijden en ons slap gelachen met de dames van de KOA.
Drama… kon je niet gewoon negeren en niet betalen?