De lol van het reizen....

19 april 2022 - Goffs, Canada

Vertrek van IJsland naar Halifax is een eenvoudige route toch? Inleveren van de huurauto levert een pit in de voorruit op, papieren, 600 euro dokken en weer een punt op het lijstje van claimen bij de broker waar dit verzekerd is. Lopen naar de luchthaven, inleverpunt heeft geen karretjes en ligt 500 meter van de luchthaven...2x 20kg plus rugzakken, voorlopig niet meer naar de fitness dus. Bagage is van buitenmaat (????) dat is voor het eerst, maar verder geen probleem hoor alleen op een andere band. De luchthaven probeert Schiphol na te doen dus we doen weer de vierdaagse... In het vliegtuig dan maar lamssoep gekocht, best lekker en IJslands nationale gerecht (volgens de verpakking).  Op tijd vliegen is een kunst, zeker met tegenwind en een ontregeld Canadees luchtruim. We komen wat later aan, dat wordt weer hollen.... tassen moeten wel mee want je komt uit het buitenland en dus zelf opnieuw voor binnenlandse vluchten aangeven. Geautomatiseerde controles op COVID (app en vragen lijstje) smokkel (vragenlijstje), verder checks (meerdere keren hetzelfde) maar we spoelen er soepel doorheen...Druk bij de incheck, je moet hier zelf de bagage na labeling en weging in de kuil gooien.. En dan vertraging (veel mensen die aansluitingen misten, in de verkeerde gate rij stonden terwijl zij herhaald waren omgeroepen voor de juiste gate...)  Hobbel vlucht (leuk) uurtje later dan schema, maar gelukkig duurde het nog een uur extra voor de bagage kwam (planning dingetje).  Zo blij dat er tijdens een saaie vliegtocht voor dit soort vermaak gezorgd word! En natuurlijk de boot zou de 18e aankomen ophalen de 20e, boot is wat later (de 29e) dus ophalen 4 mei, huurauto voor 1 dag, nu nieuwe voor de rest van de tijd en motels on the road. Heerlijk dat reizen!

1. Klaske:
    19 april 2022
    Bedenk maar dat wij hier saai zitten in Nederland. Wel hier mooi weer trouwens.
    En gelukkig niet naar de fitness. Scheelt weer!
  2. Kino en Hans:
    19 april 2022
    Ja het brein werkt op volle toeren op vakanties als van jullie eendje van ons. Flexibel zijn, een goede logistiek bij tegenvallers en je niet teveel opwinden als je er toch niets aan kunt doen. Wij leren van jullie, want we willen ook graag met ons busje jullie reisdoelen bezoeken!! Houd ons bij de les!!!
  3. Gonda Van Prooijen:
    Jesies jongen.
  4. Joost:
    19 april 2022
    En dat op jullie leeftijd... Maar zo te lezen is dat reizen veel te goedkoop. Anders zou er niet zoveel mis gaan.
  5. Ricardo Weewer:
    21 april 2022
    Hahaha maar het was wel leuk toch ?