Perito Moreno, El Antiguos, Caratera Austral

26 december 2018 - Yerbas Buenas, Chili

Verdwenen volkeren… je komt ze regelmatig tegen. Maar deze hebben hun afdrukken nagelaten. Na een ripo weg van 28 km kom je in de vallei van de kleuren en daar leefden zij 15 duizend en minder jaar gelden. Kleurstof kauwend, rietje in de mond hebbend, rostverwaremend drukten zij hun handen tegen de rots en bliezen de kleurstof eroverheen. De meeste rechtshandig, enkelen linkshandig. Veel afbeeldingen, ook van dieren en in de meest recente periode ook van meer abstrakte figuren. Je kan er je eigen verhaal bij verzinnen, archiologen doen dat op basis van vergelijkbare sites en volksverhalen, dus wat let je om dat ook te doen.

En dan nu de beroemde route rijden…. C. Austral. We nemen op kerstdag weer de nodige lifters mee (Jezus ging ons tenslotte voor in deze). Rijden door prachtige bergruggen en slapen aan een groot mooi meer (ja het is weer zonnig!).

Oke, dan nu wat anders. Wie reizen hier nog meer…. Olliver uit Slovenie, met een kinderwagen van Ushuaia naar Alaska te voet, Bruce en Holly uit Canada met de motor van de Oceaan in noord naar de oceaan in zuid, Lifters uit Kinderdijk, uit Milan, uit Israel, uit Chili, uit Australie (Sidney), we zijn niet de enige…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ricardo:
    27 december 2018
    Dat klinkt gezellig internationaal! Hoe hebben jullie de kerst dorgebracht?