San Rafael - La Lena - Malargue - Tunuyan

11 oktober 2018 - San Carlos, Argentinië

Ergggg koud vannacht. Dus in S Rafael maar eens op zoek gegaan naar een fleece. En twee winkels vanwaar we de auto neerzetten…. een beddenzaak met prachtige fleece. Verder relaxed stadje dat S Rafael. Veel winkels, terrassen, zebrapaden (zinloos), stoplichten (rood). Een een heel erg enthousiaste bakker die ons inhaalde met de auto en na duizend complimenten twee broden gaf (complimenten over de camper dus). La Lena is een ski oord, nu dicht want buiten (na) seizoen, maar prachtige deels besneeuwde bergen met loslopende geiten en gaucho’s te paard.

Malargue klein plaatsje met top gemeente camping a 110 pesos all in (dus BBQ’s ook, gisteren geoefend…) Geen honden echter nog, dus waar blijven die? A eentje dus..

O, en ze verkopen hier Bols, gin, oude jenever, wodka, likeuren, tegen 170 pesos de liter voor een ouwe klare, waar blijven jullie AA’s? Wel lokaal geproduceerd, maar Bols is Bols toch?

Nu in Rosengarten, heel charmant hostel. Onderweg veel Andes aand e Mendoza valei gezien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla:
    12 oktober 2018
    ... volgende keer svp fotos van gauchos en geiten! Landschap hebben we hier ook... :-)
  2. Kino en Hans:
    12 oktober 2018
    Spannend de prachtige bergkammen te zien. Misschien ook een idee lamavel te kopen voor de nacht. In Lapland wikkelen ze zich in rendiervellen als men kampeert. Wij hebben van schapenvachten een onderdeken. Schapenvacht omhoog in de kou en andersom als t zomer is. En bij Bever de binnenlakenzakken thermische voor de bergbeklimmers. Maar daar hebben jullie nu niks an. En niet te zuinig zijn met jullie verwarming in de vooravond. Dan kan die in de koude nacht uit. Liefs. Dank voor de mooie berichten vanuit de VW bus.
  3. Ricardo:
    12 oktober 2018
    Waren die broden een beetje te eten, of was het de bedoeling 9m ze te eten met bols