Zion dode accu en flood warning

19 augustus 2022 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Zion is druk behoorlijk druk zelfs nu de vakantie van de scholen weer over is. Wij waren vroeg genoeg dus parkeerden de bus net legaal/net illegaal op een uitwijkplek en gingen de trail doen. Ook druk. Smalle paadjes soms wel vaak geen hekje. Maar leuk. In de verte onweersgeluiden.... Terug de tunnel door (2km). Op de terugweg in de file wachtend voor de tunnel motor in de ruststand, probeert weer te starten slaat af en daar blijft het bij ... accu leeg. Naar de rangerepost gelopen voor de tunnel (wij blokkeren de weg vrij goed), ranger met pick up komt te hulp geeft starthulp (mooie kickstarter had ie trouwens), start/stop uit, ranger achter ons door de tunnel... op naar Kanab. Gelukkig hadden ze daar het type accu en nu zit er een nieuwe in ad 300 euro.... katjing... hopen dat het de dynamo niet is die is hier niet te krijgen.

1. Annelies:
    Oei. Ik duim ... 🤞
  2. Moosey:
    Dank
  3. Kino en Hans:
    19 augustus 2022
    Ja ook hier duimen we. Wij hadden in Schotland bij de Orkneys door eigen schuld een lege motoraccu. Dan moet die opgestart worden met de ene tang op rood, de plus, en de andere zwart, de min, op de massa. Anders stopt de motor niet uit zichzelf bij de stoplichten. We duimen voor jullie. Bij jullie garage een dynamo thuis bestellen en in laten vliegen?
  4. Moosey:
    19 augustus 2022
    We wachten nog ff met iets bestellen, kan ook alleen een 5 jaar oude accu geweest zijn.
  5. Klaske:
    19 augustus 2022
    Oei! Wat een avontuur. Ik hoop met jullie mee.
  6. Moosey:
    Dank :-)
  7. Carla Kuiken:
    19 augustus 2022
    En by the way, het wordt pas goed rustig na Labor Day, 5 september.
  8. Moosey:
    Heerlijk, kan niet wachten
  9. Ricardo Weewer:
    19 augustus 2022
    Ja die ouwe bus heeft het zwaar te verduren heeft al warding wat kilometres afgelegd, dus gaat een beetje protesteren natuurlijk.
  10. Moosey:
    O is dat het ...
  11. Kino en Hans:
    19 augustus 2022
    Maar de VW camper is ijzersterk hoor. Vertrouw daar maar op. En jullie zijn nooit voor een gat te vangen!! Hartelijke groet van Don Giovanni, ons VW busje!!