Agra naar Varanasi

31 januari 2018 - Varanasi, India

Mijn Singh is natuurlijk weer keurig op tijd om mij naar het 30km verder gelegen station te brengen. Daar aangekomen wordt hij direct aangesproken en blijkt de trein 8 uur vertraging te hebben (waar klagen die Nederlanders toch over). Wij terug naar de auto, drie bier gehaald, hij maakt ze nu niet met zijn kiezen maar met zijn armband open, zijn avondeten gedeeld (kip en gebakken rijst) om vervolgens broederlijk op de stoelen in slaap te vallen. Per saldo wordt het 12 uur vertraging, rijden twee treinen (personen) door en zijn dus niet de onze, is de stoelreservering aan de buitenkant van de trein opgehangen (conducteur biedt uitkomst en nu zit ik op 33). Voordeel het is nu dag en er valt buiten wat te zien! De vader van de Spaanse familie die dit ook overkwam zit er duidelijk doorheen, India is een goede oefening in blijf kalm :-) En er is stroom in de trein, dus kan ik de laptop opladen (geen wifi). Wel sloppenwijken langs het spoor maar ook vervallen flats en nieuwe flats. Zou er hoop zijn? Dat is er in vedergeval niet voor de dienstregeling, per saldo komen we 18 uur te laat aan. Het is een exprestrein, er is dus sprake van opzet. Na een race met een tuktuk beland ik voor de gesloten deur van mijn hotel….(cliffhanger)