defect dieselfilter

13 mei 2022 - Canandaigua, New York, Verenigde Staten

De bus begon steeds meer naar diesel te stinken en toen ik gisteravond onder de bus keek zag ik dat de motor en onderkant nat waren van de diesel. Dus rap naar een mecanicien. Dat lijkt eenvoudiger dan het is.  Wie raden jullie aan vraag bij de camping gaf een naam, bellen vol tot eind volgende week. Wie raad jij aan, vol tot eind volgende week. Dan maar op goed geluk gaan rijden. Nee ik doe geen diesels, nee ik ben vol, nee Ford mensen wagen zich niet aan VW, helaas doe ik niet en zo nog veel herhalingen. Ook de goed bedoelde verwijzing van Al, die het zelf wel wilde proberen maar dan morgen, terwijl hij ook vol zat,... leverde niets anders op dan een VW dealer die het ook pas eind volgende week zou kunnen. Maar er was verderop een vw dealer, probeer die. Bellen, onderhandelen of er vandaag geen gaatje was, 14.30 gaatje voor inspectie. Twee en half uur in Dunkin D doorgebracht en 14.15 bij de dealer. Inspectie, lek brandstoffilter, type niet verkrijgbaar in de USA, ook generiek type past niet. Slim, ze hebben de zaak doorgelust dus rijden we nu zonder lekkage en zonder filter voor 365 dollar verder. Op weg naar deze camping zag onze achterligger te laat dat iedereen remde en zag ik hem met auto rechts de helling af het gras op rijden. Beide hebben engeltjes op hun schouder, hij vervolgde weer snel en wij zonder schade.

1. Gonda Van Prooijen:
    13 mei 2022
    Wat een toestand allemaal.
  2. Kino en Hans:
    Ja joh. Amersfoort bellen, weten wij en het goede onderdeel wordt met spoed je toegestuurd. En ja, altijd een VW garage nemen en weten dat die geen ervaring hebben met VW campers. Dus ook ingefluisterd moeten worden door Amersfoort. Maar ….. Amersfoort kan t werk haast niet meer aan. Teveel verkocht en te weinig monteurs. Voor onze beurt in augustus moeten we nu al boeken! Succes jullie!! We moesten hier in Schotland de VW pech hulp bellen. Lege accu startmotor door oenigheid
  3. Ricardo Weewer:
    13 mei 2022
    Jeetje hebben jullie weer… een avontuur zeg ik hoop dat je jndertussen nog wel kan genieten… mij lijkt het zenuwslopende maar als je met pensioen bent heb je gelukkig geen andere zorgen haha
  4. Moosey:
    Ik maak me altijd zorgen om jou......