El Bolson - Gobernador Costa - Sarmiento -Comodore Rivadavia

21 november 2018 - Rada Tilly, Argentinië

Naar de kust en naar het zuiden nu. Was het Andesgebied vol van campings hier is het schaars.

De gemeentecamping is een winderig (hard) grasveld met zeer matig sanitair (ach dat hoort erbij toch).

Gelukkig stopt er een grote bus en die draait de camping op… oude bus grote stadsbus…. de achterluik gaat open en stretchers worden naar buiten geworpen gevolgd door bundels matrassen? Wie zijn deze mannen?….. Natuurlijk rondtrekkende schapenscheerders! Echt!! Dat verzin je toch niet (maar ik heb de foto’s gezien op de gsm na handenschudden!).

Versteende bomen, veel en groot vandaag in het park bij Sarmiento, en over een priveweg teruggereden. De eigenaar kwam ons wel achterna maar vond het daarna goed. Je rijdt dan over grind net een rivierbedding (slipt aan alle kanten). Verder windkracht 10 als het niet 12 is, je kan ertegen leunen.

Qua dieren raken we op streek, vandaag Emu met jongen, prachtige Flamingo’s, gordeldier en vosje…

1. Annelies:
    21 november 2018
    Waar zijn de schapen ....
  2. Willy meijer:
    26 november 2018
    Wat apart met die versteende bomen, wel heel goed herkenbaar nog. Wel heel dor land, maar leuk met die dieren ! Zie je nog eens een gordeldier en emoe's in het echt.