S A de las Cobres - Susques - Purmamarca - Humahuace - ss de jujuy

28 oktober 2018 - Doctor Manuel Belgrano, Argentinië

Dus dat is dan ruim 130 km over onverhard wasbord om boven de 4500 meter rond te rijden tussen inderdaad mooie rotsformaties. Het is trouwens een hoofdweg de rn40 voor de kenners.

Geen tankstations voor meer dan de 130 km, geen stops tenzij je met een lama wil spreken. Die lama’s zijn er in overvloed.

Purmamarca is een verrassing. Achter het busstation schuilt een volledige toeristenmarkt met indiaanse knutselwerkjes. Blijkbaar valt dit binnen de circel waar de toeristen uit Salta worden rondgereden of zich mogen rondrijden. Toch lijkt mij de omzet beperkt.

Opvallend is trouwens hoe fijn dat kleistof is. Het dringt werkelijk overal doorheen en vormt een grauw laagje op alles. En bij regen plakt het ook erg goed op alles!

Vandaag de vallei naar Humahuace gereden. Kleurrijk en veel indiaans en wasbord voor het uitzichtspunt (30km heen en 30km terug).

Kom je de camping bij SS J op…. een Belg!

1. Annelies:
    28 oktober 2018
    Alle schroeven van de bus kunnen weer aangedraaid worden .... maar wel prachtige rotsen inderdaad. Kleipak goed voor de huid 👍
  2. Kino en Hans:
    29 oktober 2018
    Bijzonder landschap. En wat een hoogte al. Bijzonder de dorpen en voorwerpen. En 8 uur rijden voor 400 km, dat zegt wat. Een totaal andere wereld. We genieten mee.
  3. Ricardo:
    29 oktober 2018
    Prachtig! Het geeft echt een „einde van de wereld” gevoel of niet? Ener wonen nog mensen ook!
    Wat een vreemde kunstvoorwerpen maken ze daar, is dat een gekoof?
  4. Willy meijer:
    29 oktober 2018
    Imponerende cactussen vooral en prachtige kleuren.
  5. Carla:
    29 oktober 2018
    Sjonge wat is het daar groot, en droog! Goeie plek voor die fluitspelende, motorrijdende Terminator. Ik heb geloof ik toch liever de tropen... maar leuk om van een afstandje naar te kijken. Krijgen we nog foto's van exotische gerechten?
  6. Wilna:
    ik ben onder de indruk