San Ignacio Mini - gobonador virasoro

1 oktober 2018 - Gobernador Ingeniero Valentín Virasoro, Argentinië

Op weg naar Esteros del ibera, 85 km over onverharde weg. We hebben er 80 gered daarna gleed de bus in de greppel en zaten we naast een wel van nummer voorziene maar niet echt gefrequenteerde weg. Achter ons wisten we dat er niets was. Voor ons onzekerheid… tot er een auto de weg kruiste. Onmiddellijk in die richting gaan lopen, de koeien tegemoet. Die blijen hier heel anders te spreken. Het klonk als Boe Boe Boe…Boe boe ( op de wijs van na na na na na).  Dat bood dus geen hoop. Het pad in waar de autosporen verdwenen… verdwenen in de verte.    Stevig doorwandelen en bij iedere bocht je afvragen gaan we verder of gaan we terug. Ik ging verder en eindelijk daar was een houtvesterskamp (maar geen wagen te zien).  Er liep wel een gaucho… dat bood hulp. Eerst door met de 4x4 weer bij de auto afgeleverd te zijn, daarna door de mannen op de trekker die ons uit de goot sleepten. Slippend zijn we uiteindelijk weer op de asfaltweg gekomen. Morgen proberen we de andere kant…