Takayama naar Kyoto

28 oktober 2017 - Nakagyō-ku, Japan

De mensen van ons onderkomen in Katayama zijn verschrikkelijk aardig en zorgzaam, ze zouden de ontbijt tijd echter iets later kunnen doen eindigen dan 8.30 uur. Maar we hebben het weer gehaald. Bij het treinstation ontdekken we een lounge, echt een loungeruimte waar je tegen betaling van 500 yen kan internetten en jezelf voorzien van koffie, thee en fris. Hier komen jongeren dan ook on te 'werken'. Net een flex kantoor. (een beamer en twee tv's maken het compleet als vergaderzaal). Met de express trein die vergeleken met de shinkansen een boemel is weer naar nagoya. En feit! vertraging, op het traject van 2,5 uur wel 10 minuten. Dus snelwandelen naar de aansluiting Shinkansen (hollen is uitdrukkelijk verboden op stations). Jullie zullen het lijntje weer moeten trekken tussen de ode lij  en de marker want de gps tracker deed het niet in de Shinkansen. Kyoto, terug in de grote drukte... groot station, enorme overdekte winkelstraten bij ons hotel. En een design shop met zwevende blue tooth speakertje, book verlichting lamp en veel meer. Een tweedehands kledingzaak met kimono's, prachtige trouw kimono's!, En manga poppetjes (en andere poppetjes ). Trouwens in al onze onderkomens hangt een zaklamp in een houder die aangaat als je haar uit de houder haalt (aardbeving voorzorg?). Ons uitzicht vanuit het hotelraam heeft er geen behoefte meer aan....