Laatste dag Tokyo

23 oktober 2017 - Shibuya-ku, Japan

Geen gids vandaag dus een relaxter gevoel bij het ontbijt, dat is zeer veel keuze uit westerse en Japanse dingen (ik ga voor zeewier, terriaki kip, mini visjes, gepekelde groente, rijst, en meer van dat soort overheerlijke dagstarters. De metro naar de juiste plaats nemen is een eitje, je zoekt de lijn op (kleur en letter), het station (metrolijn letter en nummer) en zorgt ervoor dat je de juiste kant op gaat (pijltje naar letter nummer volgende station in rijrichting). Onze startplek is echter het grootste station van Tokyo dus kan je er een dag wandelen tussen alle uithoeken (en als je een eettentje zoekt dat je de eerste dag hebt gehad) - pfff gelukt. Vis en groente markt (groothandel) staat op nr 1 van de toeristische attracties, hier lopen dan ook de meeste westerlingen rond die we tot nu toe gezien hebben. Groot (redelijk) opzienbarend (hmmm, als je de hallen in Parijs oude stijl gezien hebt. Ruikt wel heerlijkbaar zee. Harajuku is de place to be voor jongeren, mode veel levende reclame borden (mensen die iets aanprijst) en weer veel mensen (soms in heel bijzondere kledingstijlen). En de Action van Japan (alles 100 yen)! Meer shopping rond ons hotel en metro/trein station, incl. wat eruit ziet als een dakloze (ook een die zijn rolkoffer met een fietsslot aan het hek had geketend). En fietsen! Dat doet men over de stoep. Het is trouwens opvallend hoe relatief rustig het autoverkeer is (autobezit is beperkt).

1. Annelies:
    23 oktober 2017
    Wat een aparte ontbijt cultuur 😨
    En ... de zon schijnt weer zie ik dat goed? Lan overgewaaid nu?